Lily's Blackboard Rotating Header Image

Don’t let the Dream Die!

nea_dream_act_adThe clock is ticking.  The House has passed the most compassionate and just piece of legislation we’ve seen for children in decades.  They overwhelmingly said yes to giving the children of undocumented immigrants, who were brought here years ago by their parents, a path to citizenship.

Now, the Senate must act.  Because of the special rules the Senate set for itself, they require 60 out of their 100 votes to allow the Dream Act to even be debated.  A minority of Senators can stand in the way of a good thing happening to children who made no decision to come here.

These are our children.  Many of them don’t remember their old country.  We’ve invested in their education.  We know them from Scouts and soccer teams and Sunday school.  The kids who can take advantage of the Dream Act are kids who have kept out of trouble, finished high school and attend college or serve in the military for at least two years.

Only the Senate can make this dream come true.  They can do it next week.  They need to hear from you.  Now.  Right now.  Even if they plan to vote “no” on the final bill, tell them to allow the debate.

We’ve never been this close.  Wake up the Senate! Tell them it’s time to let these good and gorgeous children dream that the country they call home will finally claim them as its own.

En Español:

El tiempo se agota. la Cámara de Representantes aprobó el proyecto de ley más compasivo que he visto en décadas. Ellos scontundéntemente dijeron sí, para darle a niños de inmigrantes indocumentados un camino a la ciudadanía, niños que fueron traídos aquí, años atrás.

El senado debe actuar, y tienen reglas especiales que requieren 60 de sus 100 votos para permitir que el “DREAM ACT” sea por lo menos debatido. Una minoría de los senadores pueden interponerse ante algo bueno que beneficiara a niños, quienes no tomaron la decisión de venir aquí.

Estos son nuestros niños; muchos no recuerdan los países de donde vienen; Hemos invertido en su educación; Los conocemos de las reuniones de Scouts y los equipos de fútbol del domingo. Los niños quienes podrían tomar ventaja del “DREAM ACT” son niños que se han mantenido alejados de los problemas, que han terminado la secundaria y que asisten a una universidad comunitaria o sirven en las fuerzas armadas por lo menos dos años.

Solo el senado puede hacer éste sueño realidad y lo pueden hacer esta semana. Ellos necesitan escuchar nuestras voces AHORA!… EN ESTE MOMENTO! Inclusive si planean votar NO en la ley final, hay que decirles que permitan el debate.

Nunca hemos estado tan cerca: ¡¡SEÑORES DEL SENADO, PONGANSE LAS PILAS!!. Digámosles que tienen que permitir que éstos hermosos niños puedan finalmente reclamar como suyo éste país al que llaman hogar.

Share

2 Comments

  1. Gilda M. Bloom-Leiva says:

    Mil gracias Lily!

    Como siempre estas con nosotros!

    Lily is right on target as usual – we must call Senators now to pass the DREAM ACT! This may be our last chance to ever get the Dream Act passed. Here is the key list of Senators that must be called right now:
    o Bennett (R-UT), 202-224-5444
    o Collins (R-ME), 202-224-2523
    o Hagan (D-NC), 202-224-6342
    o Hutchison (R-TX), 202-224-5922
    o Landrieu (D-LA), 202-224-5824
    o LeMieux (R-FL), 202-224-3041
    o Lugar (R-IN), 202-224-4814
    o McCaskill (D-MO), 202-224-6154
    o Murkowski (R-AL), 202-224-6665
    o Snowe (R-ME), 202-224-5344
    o Voinovich (R-OH), 202-224-3353

    Gilda Maria Bloom-Leiva
    NEA Board of Directors, California

  2. [...] do have the documentation they need to become full members of the only home they do know. Without a Congressional DREAM Act to give them a path to their papers, they are condemned to the shadows of the economy where they are doomed to be [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 × = sixteen

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>